Leicester Michael Tingle

Autora: Flors Montanuy
Títol: Leicester Michael Tingle
Lloc: Tremp
Edita: INSTremp
Data: 29/10/3021

Treball de recerca de 2n de batxillerat del curs 2021/2022.
Tutora M. Antonieta Profitós.

TDR consultable a la Biblioteca Pública Maria Barbal


A principis del segle XX, al 1913, es comença a construir la presa de Sant Antoni a Tremp, el meu municipi. En aquell moment serà la gran construcció del territori que comportarà molts canvis de vida aquí, a la zona del Pallars, com el gran creixement de població estrangera que hi haurà, tant siguin enginyers que van ajudar a dissenyar, com la gran quantitat de ma d’obra que es necessitava per poder realitzar aquest projecte.
La presa s’atribueix en gran part al Dr. Frederick Stark Pearson, a qui recentment el meu poble li ha dedicat una estàtua al Passeig i encara que ell es va morir molt al començament de la construcció (recordem que va morir en la tornada dels EUA, en el bombardeig del vaixell Lusitània, on havia anat a buscar més diners per la construcció de la presa) i tots els altres enginyers que el van seguir no se’ls dona la importància que mereixen.
Aquest és el cas del personatge que he escollit: l’enginyer LEICESTER MICHAEL TINGLE, natural de Jamaica, que va venir expressament per la construcció del projecte i que va aportar segurament el seu gra de sorra en el projecte de construcció i funcionament de les preses i centrals de Tremp, Camarasa i Flix. Va escollir Tremp per establir-se i aquí crear la seva família i aquí va decidir enterrar la seva jove i estimada esposa i ell mateix.
Arrel d’ unes converses que vaig tenir amb la meva tutora i una amiga, em van fer despertar la curiositat d’aquest personatge ja que hi ha un peculiar panteó al cementiri de la meva ciutat, amb un cognom que no passa desapercebut, TINGLE.

Deixa un comentari